Bliv Samarbejdspartner

Vi søger løbende samarbejdspartere, der kan se sig selv, deres arbejdsområde, virksomhed eller forening som et interessant, relevant tilbud for Ballerups dagtilbud og skoleelever.

Hvis din virksomhed, forening eller organisation også gerne vil være med, så se her, hvordan I kommer i gang.

Portalen Skolen i Virkeligheden

For at synliggøre de mange forskelligeartede tilbud og skabe et bindeled mellem skolerne og potentielle samarbejdspartnere, har Ballerup Kommune investeret i portalen Skolen i virkeligheden.

Her kan I som interessede aktører nemt og enkelt oprette jeres tilbud, så skoler og dagtilbud kan se en oversigt over samarbejdspartnere, læse en præsentation af de aktuelle tilbud, og booke dem.

Alle samarbejdspartnere skal beskrive deres tilbud på portalen.

Tilbuddet skal indeholde en beskrivelse af:

• Aktivitetens indhold og mål
  • Rollefordeling
  • Målgruppe
  • Fag
  • Mulige perioder
  • Økonomi
  • Kontaktoplysninger

Samarbejdspartnere kan få vejledning og hjælp fra projektgruppen til udarbejdelsen af tilbuddet, som danner grundlag for hele beskrivelsen.

De aktuelle tilbud lægges på portalen ”Skolen i virkeligheden” af samarbejdsparterne selv og godkendes af projektleder Christina Harting inden udgivelse.

Samarbejdsaftaler

Når man påbegynder et forløb, skal man have en samarbejdsaftale. Den udfyldes af de samarbejdende parter (skole/dagtilbud og samarbejdspart). Skabelonen til aftalen findes her.

Samarbejdsaftalen skal indeholde følgende:

• Mål for børnenes læring i samarbejdet
  • En ansvarsfordeling
  • Klare dato- og tidsaftaler
  • En økonomisk aftale. Bemærk, at skolerne selv afholder evt. udgifter til transport.

Økonomisk tilskud til foreninger

Ballerup Kommune arbejder med at udvikle den åbne skole og den åbne daginstitution, og her er foreningerne en vigtig medspiller.

Hvert år afsætter kommunen et beløb til at godtgøre de udgifter, foreninger har til udvikling og gennemførsel af tre undervisningstilbud til skoler og/eller daginstitutioner.

Hvis I gerne vil vide mere, er I velkomne til at kontakte konsulent Christina Harting på cjh@balk.dk

Læs meget mere om, hvordan I bliver en del af Åben Skole på Skolen i Virkeligheden

Foto: I 2018 var der speeddating på Ballerup Rådhus, hvor skolerne kunne få en smagsprøve på de mange tilbud under Åben Skole.